Primera duatló de muntanya de Teià.
Carrera a peu 5 km (2 voltes circuit A) + BTT 20 km (2 voltes circuit B) + carrera a peu 2,5 km (1 volta circuit A)

La nit abans tenia un sopar de compromís i me’n vaig anar a dormir a les 3. Però poc més tard de les 8 ja era a la zona muntanyosa d’urbanitzacions entre Alella i Teià, fet pols, amb un fred que pelava, plovent i a estones pedregant. El paisatge ja em feia suposar que el recorregut amb BTT no seria pas “fàcil” i “popular” com m’havien dit. Jo pensava on m’he fotut ? i a veure com me’n surto d’aquesta…

A la zona de sortida, una llarga i lenta cua per recollir els dorsals dels no-federats. Això i altres coses van fer que es retardés l’inici de les 9 h. a les 10 h. Mentrestant, no em trobo absolutament cap conegut entre els participants, al contrari del que em passa amb les curses de fons. Només el Xavier Figueras, l’organitzador, que va ser qui em va convidar a anar-hi, i l’Àngel Viñeta, redactor de la revista Marathon Catalunya, entre altres coses, i molt conegut en el món del triatló, que va ser qui em va fer la foto.

Va deixar de ploure, va sortir el sol i va pujar la temperatura. La carrera a peu va començar amb més de 2 km. de forta baixada, cosa que no em va bé i em va relegar a l’últim terç dels participants. Com em temia, el tram de BTT tenia algunes dificultats tècniques per als que no dominem bé la bici de muntanya, com jo. Vaig haver de posar el peu al terra moltes vegades, especialment a la meitat del circuit, amb uns 2 km. de fortíssima pujada continuada i terra sorrosa. Tots els que vaig veure anaven caminant arrossegant la bici, segur que molts pocs van poder fer aquest tram pedalant. Al final, uns 3 km. de camins amples que em van permetre recuperar moltes posicions. Però a aquestes alçades ja havia decidit que renunciava a continuar i tornar a fer un volta al mateix circuit, que hagués fet molt més ràpid corrent, sens dubte. (1 hora per fer els 10 km de la primera volta en btt).

Mentrestant, molts participants ja s’havien perdut, les senyalitzacions es van col·locar tard, sobre la marxa. Quan vaig tornar a la zona de boxes em van confirmar que la prova s’havia anul·lat. La majoria ja havien marxat, emprenyadíssims.

No seré jo qui critiqui tot això, per respecte al Xavier que segur que va organitzar aquesta primera edició amb molta il·lusió. Altres ja ho han fet en altres fòrums, com ara a corredors.cat, llegiu això.

Xavier, si llegeixes això, espero que et quedin ànims i empenta per tornar a organitzar tot això en millors condicions, aprenent dels errors. Ho sento per tu, una abraçada !

La part més positiva: les meravelloses vistes que vaig gaudir durant el recorregut, espectacular talaia sobre el Baix Maresme. Espero tornar-hi i fer el recorregut pel meu compte.

Anuncis